Other People’s Money

Categories BUSINESS, LIFESTYLE
Unicorn Company

Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα είναι μια παρεξηγημένη έννοια. Πέρα απο τα προβλήματα με την εκάστοτε κυβέρνηση που πρέπει να αντιμετωπίσει ο επιχειρηματίας, πρέπει να έρθει απέναντι και σε μία λανθασμένη νοοτροπία.

Ο μέσος startupper, έχοντας μια ιδέα στο μυαλό του, θεωρεί πως πρέπει να χτίσει απο το μηδέν μια εταιρία “unicorn”. Αρκετοί ίσως δεν έχουν ακούσει τη συγκεκριμένη ορολογία. Στον επιχειρηματικό κόσμο, unicorn είναι η επιχείρηση που αξιολογείται με αξία πάνω απο 1 δισεκατομμύριο.

Αν παρακολουθήσεις λίγο την ελληνική (και όχι μόνο) αρθρογραφία, συμμετέχεις σε μερικά meetup και γενικά παρακολουθήσεις απο κοντά την συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, όλοι μα όλοι θα σε σπρώξουν στη λογική του κάνε επιχείρηση, πάρε χρηματοδότηση, πούλα την.

Other People's Money (1991)
Other People’s Money (1991)

Θα μου πείς, τι το κακό έχει αυτή η λογική. Καμία. Απλά όταν μιλάμε για επιχειρηματικότητα, δεν είναι μόνο αυτό. Η επιχειρηματικότητα περιλαμβάνει πολλά παραπάνω. Επιχειρηματικότητα είναι κάποιος που τρέχει μια ατομική επιχείρηση απο το σπίτι, επιχειρηματικότητα είναι μια μικρομεσαία επιχείρηση. Λανθασμένα λοιπόν αφήνουμε απέξω το μεγαλύτερο μέρος αυτής της δραστηριότητας.

Στην Ελλάδα λοιπόν, success story είναι να χτίσεις μια επιχείρηση, να πάρεις χρήματα απο VC, να την πουλήσεις για μερικά εκατομμύρια, τα funds που σε χρηματοδότησαν να πάρουν το μεγαλύτερο μέρος απο τα χρήματα της πώλησης, να παρεις και εσύ τα leftovers. Πολλά η λίγα, δεν έχει σημασία.

Επιχειρηματικότητα παράλληλα, δεν θεωρείται η επιχείρηση που έχει χρηματοδοτηθεί ρισκάροντας οι ιδιοκτήτες τα δικά τους χρήματα, δεν έχει δανειστεί ούτε cent, οι ιδιοκτήτες της κατέχουν το 100% των μετοχών, έχει κερδοφορία απο την πρώτη ημέρα λειτουργίας της και παράλληλα παρέχει valued υπηρεσίες ή προϊόντα στους πελάτες της.

Είναι σημαντικό να σπρώξουμε τους νέους επιχειρηματίες σε μία διαφορετική κατεύθυνση. Αυτή που θα τους κάνει να γευτούν τη χαρά της δημιουργίας, της αποτυχίας ίσως, που θα τους κάνει σοφότερους, θα μάθουν απο τα λάθη τους, θα δώσει λύσεις σε προβλήματα ή θα καλύψει ενα κενό στην αγορά, θα είναι υπερήφανοι για αυτό που δημιούργησαν, κάτι που θα μπορούν ίσως να αφήσουν πίσω τους.

Αν έχεις δημιουργήσει αυτό που καλύπτει τις δικές σου ανάγκες, να ξέρεις ότι πέτυχες. Αν όχι, δοκίμασε ξανά μέχρι να το πετύχεις!